Co to jest HMB?

Co to jest HMB?

Leucyna jest niezbędnym „aminokwasem rozgałęzionym”, którego organizm nie może wytworzyć w sposób naturalny. Dostarczany jest BCAA, w tym leucyna, w pokarmach takich jak mięso i ryby oraz dodatkowe suplementy. Jednakże, gdy leucyna jest obecna w organizmie, jej część jest naturalnie metabolizowana do metabolitu HMB kwasu – znanego również, jako beta-hydroksy-beta-metylo-maślan.

Co to jest HMB?

HMB jest aktywnym metabolitem leucyny, który zmniejsza rozpad białek mięśni. Wydaje się, że ma on działanie antykataboliczne dla mięśni, ale nie jest bardziej skuteczny niż macierzysty aminokwas do indukowania syntezy białek mięśniowych.

Chociaż, naturalnie wytwarzany w organizmie, HMB, podobnie jak inne związki ciała, może być pozyskiwany zewnętrznie. Zwiększenie poziomu białka w organizmie z diety może z kolei zwiększyć poziom produkowanego HMB. Podobnie jak inne suplementy, HMB można uzupełnić dietę, aby wspomóc trening i osiągnąć swoje cele fitness.

Do czego jest to używane?

Poziomy HMB mogą być ograniczone, gdy ciało zależy od dostępności leucyny do produkcji. Leucyna często znajduje się w źródłach białka w diecie z innymi aminokwasami o rozgałęzionych łańcuchach: waliną i izoleucyną. Leucyna to zazwyczaj wyższy stosunek trio. Suplementacja HMB powoduje, że twoje ciała polegają na podstawowym aminokwasie, dzięki czemu poziom HMB może być utrzymywany w organizmie.

Czy dodatek HMB może pomóc w budowaniu mięśni?

Około 5% leucyny w diecie rozkłada się na HMB, a to HMB wydaje się być głównym metabolitem leucyny, który bardziej skutecznie zapobiega rozpadowi białka mięśniowego. Jednak w porównaniu do leucyny znacznie mniej skutecznie inicjuje syntezę białek mięśniowych. To, dlatego HMB jest postrzegany, jako suplement antykataboliczny, coś, co zapobiega utracie mięśni, a nie anaboliczny budowniczy mięśni.

Niestety, niewiele badań przeprowadzono na HMB ze względu na jego zdolność do zapobiegania rozpadowi mięśni. Badania na nim były zwykle łączone z leucyną i rolą zwiększania syntezy białek mięśniowych. Wykazano, że ma on zastosowanie w chorobach związanych z uszkodzeniem mięśni, takich jak HIV i AIDS, i dlatego wielu uważa, że dobrą praktyką będzie uprawianie sportowca stosującego dietę o ograniczonej kaloryczności.

Ile należy wziąć?

Aby suplementy HMB mogły korzystnie wpływać na trening, należy wziąć go prawidłowo, biorąc pod uwagę prawidłowe dawkowanie. Dla przeciętnego osobnika zaleca się dawkę 3 g na dobę – należy ją podzielić na 2-3 oddzielne porcje równe około 1 g, przyjmowane przez cały dzień. Ta dawka może się różnić w zależności od wielkości osobnika.

Każda porcja jest często podejmowana około godzinę przed treningiem i natychmiast po, w zależności od czasu treningu. W niektórych przypadkach porcję można przyjmować rano i wieczorem przed snem. Ponownie, zależy to od czasu treningu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *