Jak działa kreatyna?

Jak działa kreatyna?

Na rynku można znaleźć bardzo wiele suplementów przeznaczonych dla sportowców. Do często stosowanych preparatów należy kreatyna. Dlaczego jest tak popularna i jakie są rezultaty jej przyjmowania?

Jak działa kreatyna?

Jest to naturalna substancja występująca w organizmie. Jej rola polega przede wszystkim na magazynowaniu dużych ilości energii w mięśniach. W przypadku znacznego wysiłku fizycznego, mogą nastąpić niedobory kreatyny, dlatego warto przyjmować ją w postaci suplementów. Jest to jeden z najbardziej popularnych preparatów stosowanych przez osoby uprawiające sport. Wynika to z faktu, że jego skuteczność jest potwierdzona przez badania naukowe. Dodatkowo tego typu suplementy bardzo rzadko powodują występowanie efektów ubocznych, są więc bezpieczne dla zdrowia. Stosowanie kreatyny daje najlepsze rezultaty, jeśli idzie w parze z prawidłową dietą oraz treningiem siłowym.

Kreatyna – skutki stosowania

Przyjmowanie kreatyny może przynieść wiele korzystnych efektów, między innymi:

  • zwiększony przyrost masy mięśniowej,
  • odczuwalny wzrost wytrzymałości organizmu,
  • przyrost siły,
  • szybsza regeneracja mięśni po intensywnym treningu.

Badania naukowe potwierdzają, że przyjmowanie tego suplementu przyczynia się do zwiększenia zapasów kreatyny, które znajdują się w mięśniach. Dzięki temu rosną możliwości organizmu, który może podejmować wysiłek o większej intensywności. Dodatkowo zwiększenie ilości kreatyny pozwala na lepszą regenerację, a tym samym lepsze osiągnięcia w czasie treningu.

Czy warto przyjmować kreatynę?

Na pewno jest to suplement zalecany w czasie intensywnych treningów. Jest ona często stosowana przez osoby uprawiające sporty siłowe, biegi krótkodystansowe, sporty walki, podnoszenie ciężarów i kulturystykę. Oczywiście przyjmowanie tego suplementu będzie dawało rezultaty jedynie w połączeniu z treningami. Jeśli celem jest budowa masy mięśniowej, konieczna jest systematyczna suplementacja przez dłuższy czas. Najlepsze efekty można odczuć w przypadku stosunkowo krótkich, ale bardzo intensywnych ćwiczeń. Na rynku dostępnych jest wiele różnych suplementów zawierających kreatynę, które mogą różnić się pod względem właściwości oraz wpływu na organizm. Warto zwrócić na to uwagę przy zakupie takich preparatów. Dodatkowo należy również pamiętać o prawidłowym dawkowaniu, które jest uzależnione między innymi od celu, masy ciała i intensywności treningów.

Kreatyna na pewno nie jest popularna bez powodu. Bez wątpienia należy do najbardziej skuteczny suplementów przeznaczonych dla sportowców i przy prawidłowym stosowaniu przynosi bardzo konkretne, odczuwalne rezultaty. Jest często stosowana zarówno przez profesjonalistów, jak i przez osoby uprawiające sport amatorsko.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *