Coraz większy wpływ na pozyskiwanie usługobiorców sektora medycznego mają strony internetowe. Pacjenci bardzo często przed wizytą u specjalisty wyszukują sprawdzone placówki i szukają opinii poprzez przeglądarki. Dlatego ogromne znaczenie dla rozwijającej się, prywatnej przychodni, która chce ugruntować swoją pozycję i zachęcić klientów do skorzystania z jej usług ma pozycjonowanie stron.
Jak wypozycjonować stronę prywatnej przychodni?
Aby dotrzeć do ludzi, którzy chcieliby skorzystać z oferty gabinetów lekarskich, osoba zarządzająca placówką powinna zadbać o to, by pacjenci mogli łatwo natrafić na informację o klinice po wpisaniu adekwatnych fraz w wyszukiwarkę. Należy więc zacząć od rozpatrzenia się, jakie słowa kluczowe związane z danym kierunkiem działalności są najczęściej poszukiwane przez zainteresowanych. W tym celu pomocne mogą być strony internetowe śledzące i analizujące trendy w wyszukiwaniach. Pokazują one nie tylko pojedyncze słowa, ale też krótsze zwroty a nawet tzw. „długie ogony”, czyli całe zdania, które często są wpisywane, np. w google’a. Te ostatnio są szczególnie ważne dla firm, które nie są wysoko pozycjonowane lub działają na ogromnym rynku, gdyż trudniej jest osiągnąć dobre wyniki przy dużej i doświadczonej konkurencji. Przykładem może być promowanie się za pomocą hasła „dobra przychodnia”, które potencjalnie często pojawia się na stronach reklamujących kliniki, więc ciężko będzie przebić się przez nie wszystkie na szczyt listy wyszukiwań. Jeśli zastąpimy je bardziej precyzyjnym zdaniem „przychodnia dietetyczna czynna w soboty” wyniki mogą być diametralnie różne i znacznie korzystniejsze dla tych, którzy zdecydują, że ich strona internetowa ma odpowiadać na to zapytanie.
Zrozumienie algorytmu kluczem do dobrego pozycjonowania stron
Walka o pierwsze miejsca na liście wyszukiwań nigdy nie ustaje, dlatego zawsze trzeba być na czasie. Algorytmy, które decydują, kiedy dana strona internetowa szybuje w górę w rankingach, a kiedy jest karana spadkiem są nieustannie doskonalone. Aby dowiedzieć się, jak utrzymać się na topie, konieczna jest wiedza na temat wprowadzanych zmian i metod sprawdzania, czy prezentowana treść dobrze odpowiada na postawione zapytanie. Dawniej wystarczyło upakowanie w tekście jak największej ilości fraz SEO, aby osiągnąć dobre wyniki, jednak nie było to satysfakcjonujące dla użytkowników, gdyż takie artykuły zazwyczaj nie były pomocne, a już na pewno nie czytało się ich dobrze. Wraz z rozwojem technologii sztuczna inteligencja nauczyła się rozpoznawać teksty pisane wyłącznie z myślą o pozycjonowaniu strony. Coraz lepiej też radzi sobie z rozumieniem odmiany słów i synonimów, co zdecydowanie ułatwia tworzenie wartościowych publikacji osiągających dobre wyniki i pomaga w stworzeniu strony internetowej prywatnej przychodni.
Solidne zaplecze strony internetowej
Tych, którym marzy się wysoka pozycja po wyszukaniu ich usług, czeka długa i mozolna praca. Jedną z najbardziej popularnych obecnie strategii jest bowiem tworzenie tzw. tekstów zapleczowych, które nie są tak irytujące dla czytelnika jak typowe krótkie notatki napakowane frazami SEO i przedstawiają sobą większą wartość merytoryczną. Muszą one być umiejętnie napisane, z zachowaniem podstawowych zasad copywritingu, wymagają też wcześniejszego zagłębienia się w tematykę której będą dotyczyć. Dobre wyniki osiąga się poprzez publikowanie artykułów zawierających przekierowania do docelowej strony internetowej z portali tematycznych, piszących np. o zdrowiu, czy popularnych metodach leczenia. Nie tylko dotrzemy w ten sposób bezpośrednio do zainteresowanych, ale też podskoczymy w rankingach, algorytm wykryje bowiem, że poczytne serwisy zawierają linkowania do naszej strony, co w jego oczach sprawi, że staniemy się wartościowym wynikiem dla wyszukujących. Podobnym rozwiązaniem jest prowadzenie tematycznego bloga, na którym opisywane będą wątki, które przyciągną pacjentów do kliniki. W tym przypadku nie napotkamy też problemu z umieszczeniem kontaktu do placówki, co może wystąpić w przypadku dużych portali, gdzie za reklamę będziemy musieli zapłacić. Ważne jest jednak, aby taki blog cały czas był żywy, aktualizowany i przepełniony interesującymi treściami, co może być dość czasochłonne.
Sprawdzone sposoby na dobre wyniki
Oprócz wyżej opisanych istnieje szereg innych działań, które pomogą w dotarciu do szerokiego grona odbiorców. Oto zabiegi przydatne, gdy zastanawiamy się jak wypozycjonować stronę prywatnej przychodni:
- wykupienie reklamy w Google- gwarantuje ona, że znajdziemy się wśród pierwszych wyników odpowiadających na daną frazę;
- umieszczenie firmy w mapach Google- pokazuje się ona, gdy ktoś wyszukuje konkretną lokalizację;
- zadbanie o dużą ilość pozytywnych ocen na stronach z opiniami o lekarzach i placówkach;
- umieszczenie na stronie internetowej często wyszukiwanych informacji takich jak zakres usług, godziny otwarcia, cennik itd.
- obecność firmy w socjal mediach;
- nieskomplikowany adres www, najlepiej zawierający popularne słowa kluczowe (np. 'www.dietetyk-.pl');
Wdrożenie wyżej wymienionych wskazówek z pewnością przyczyni się do wzrostu popularności strony internetowej przychodni i pozytywnie wpłynie na jej pozycjonowanie.